[Linux] iptables

=?utf-8?Q?St=E9phane?= Casset sept@::1
Jeu 22 Mar 20:51:40 CET 2007

Le Thu, Mar 22, 2007 at 07:46:47PM +0100, Jean-Marc Boursot �crivait :

> Tu peux préciser ta question? J'imagine que tu sais comment écrire cela
> et que ta question est ailleurs.
>
> Où serait cette liste noire? Combien d'IP pourrait-elle comporter?

man iptables :
«
 recent
     Allows  you to dynamically create a list of IP addresses and then match
     against that list in a few different ways.

     For example, you can create a `badguy' list out of people attempting to
     connect  to  port 139 on your firewall and then DROP all future packets
     from them without considering them.
»

Suivre l'exemple d ela man page ! ;p
Pour une fois que c'est lisible ! ;p

A+
--
Stéphane Casset            LOGIDÉE sàrl       Se faire plaisir d'apprendre
1a, rue Pasteur        Tel : +33 388 23 69 77           casset@::1