[Linux] Re : Interface réseau qui ne démarre pas ?

Michel Besançon michelbesancon@::1
Mer 3 Sep 14:30:30 CEST 2008

Le 03.09.2008 14:14:36, François DREYFÜRST a écrit :

Salut François,

> mise à jour. Je dois également passer par un "dhclient" à chaque
> démarrage.

J'avais supprimé « network-manager » pour que ça passe mieux
lors d'une dist-upgrade et je l'ai pas remis, plus de probs.  ;-)

Détail :

network management framework daemon

NetworkManager attempts to keep an active network connection available
at all times. It is intended only for the desktop use-case, and is not
intended for usage on servers. The point of NetworkManager is to make
networking configuration and setup as painless and automatic as
possible.  If using DHCP, NetworkManager is _intended_ to replace
default routes, obtain IP addresses from a DHCP server, and change
nameservers whenever it sees fit.

This package provides the userspace daemons.

A+
--
http://www.michel-besancon.fr